DORDRECHT – De Wereldwinkel kiest voor ‘een nieuw jasje’ om haar missie nog beter vorm te kunnen geven. Onder de naam ‘Wereldwinkel.Nu, ik geef jou de wereld kado’ zet de winkel zich in voor een betere wereld door de verkoop van fairtrade-producten.
Wereldwinkel Dordrecht is één van de vier Wereldwinkels in Nederland, van in totaal tegen de tweehonderd, die de overstap naar de nieuwe strategie als eerste maken. Aandacht voor hoe producten geproduceerd worden, de leef- en arbeidsomstandigheden van wie ze maken, het betalen van een eerlijke prijs aan de producent. Maar ook met respect voor natuur en milieu. Het is iets wat al 42 jaar het uitgangspunt is van De Wereldwinkel in Dordrecht. Met de nieuwe ‘merkstrategie’ wil de Wereldwinkel nog meer inspelen op de huidige trend, waarin steeds meer aandacht is voor duurzaamheid. “We hebben nu nog meer artikelen in huis die duurzaam geproduceerd zijn”, zegt Elly Janssens, die al rond de vijftien jaar voorzitter is van de winkel. “We hebben ook enkele lokale producten toegevoegd, zoals Schapenkoppenbier en koolzaadolie van het eiland. Want lokaal geproduceerd betekent minder transport en dan ”
Bron: Dordt Centraal