Kick-off campagne Beatrixziekenhuis op Botenbeurs Gorinchem
Gorinchem – Het Beatrixziekenhuis lanceert op zaterdag 29 september tijdens de Botenbeurs in Gorinchem haar campagne Betrokken. Dichtbij. Beatrix. Met de campagne laat het ziekenhuis zien wat de zorg in het Beatrixziekenhuis inhoudt. Zo vertellen verschillende zorgprofessionals over wat zij belangrijk vinden in de zorg voor hun patiënten. Bezoek de stand op Buiten de Waterpoort en de medewerkers vertellen graag wat hun ziekenhuis anders maakt dan andere ziekenhuizen.
‘Met de campagne willen we mensen vertellen wie ze zijn, wat we doen en waarin we onderscheidend zijn van andere ziekenhuizen’, vertelt Mirjam Lormans, directielid Rivas Zorggroep met aandachtsgebied Beatrixziekenhuis. ‘Onze eigen zorgprofessionals vertellen daarover.’ De slogan Betrokken. Dichtbij. Beatrix. is bewust gekozen. ‘Onze kracht zit hem in het feit dat we onze zorg op een betrokken manier leveren, dicht bij onze patiënten. We zorgen er zoveel mogelijk voor dat patiënten in ons ziekenhuis een vast gezicht zien, goed begeleid worden en altijd juist geïnformeerd zijn. Een onderzoek, behandeling of opname in het ziekenhuis is tenslotte al spannend genoeg.’
Het Beatrixziekenhuis begint de campagne met het oog op de toekomst. Lormans: ‘De campagne is vooral ingegeven door onze eigen kracht. Het gaat om een eigen gezicht en dat heeft het Beatrix. En ook inhoudelijk is onze zorg goed. De landelijke discussies over zorg zijn vaak erg ongenuanceerd Je krijgt soms de indruk dat je in een streekziekenhuis voor steeds minder terecht kunt. En dat is zeker niet zo. Kwaliteit en kleinschaligheid gaan uitstekend samen. Iedereen kan bij ons voor alles terecht. Waar nodig werken wij samen met andere, ook academische, ziekenhuizen in de regio. Daarnaast maakt ons ziekenhuis onderdeel uit van Rivas Zorggroep waardoor we eventuele vervolg zorg goed en snel kunnen regelen.’
Een ziekenhuis met een eigen gezicht. Een campagne vormgegeven met eigen gezichten. Vanaf volgende week ziet men de uitingen van de campagne op onder andere abri’s in Gorinchem en Leerdam, op de website van het ziekenhuis en in advertenties. ‘Maar ook jongeren zijn een belangrijke doelgroep. Zij moeten weten dat ze in de toekomst bij ons terecht kunnen voor zorg. Daarom zetten we naast de traditionele media moderne media in zoals Facebook.’
Meer informatie
Voor meer informatie over de campagne kijkt men op www.beatrixziekenhuis.nl. Hier vind men tevens de persoonlijke verhalen van de medewerkers van het ziekenhuis.
Foto:Rivas