Na evenementenprijs ook marketingprijs voor Dordrecht
DORDRECHT – Na het binnenslepen van de titel Evenementenstad van het Jaar afgelopen vrijdag is Dordrecht maandagavond opnieuw in de prijzen gevallen. Dit keer werden Eindhoven en Groningen verslagen in de strijd om de Nationale Citymarketing Trofee 2012. “We doen blijkbaar iets goed op beide terreinen”, zegt een verheugde Gerben Baaij van Dordrecht Marketing.
Hoewel de evenementen een belangrijk onderdeel vormen van de promotie van Dordrecht denkt Baaij niet dat er een direct verband is tussen beide prijzen. “Ik heb de motivatie van de jury nog niet bestudeerd, maar wat ik tijdens de uitreiking heb gehoord is dat we consequent onze marketingstrategie zijn blijven volgen en daar steeds de belanghebbenden bij hebben betrokken.” In de jury zaten experts uit onder andere de wetenschap, van de VNG, het vakblad Binnenlands Bestuur en de landelijke organisatie van stadspromotors.
Louvre? Dordrecht
Voor Baaij is de prijs zeker geen aanleiding achterover te leunen: “Veel mensen weten inmiddels hoe mooi Dordrecht is, maar heel veel mensen weten dat nog steeds niet. Gelukkig blijft het gemeentebestuur ook het belang van city marketing inzien. We zaten in een ‘zware poule’, dus we mogen best trots zijn.” Wordt het niet eens tijd voor een leus als I Amsterdam? “Ik geloof daar niet zo in”, zegt Baaij. “De meeste zijn ook nietszeggend. Ik geloof veel meer in spraakmakende campagnes. Zoals die met Louvre? Dordrecht…”
Bron:Dordt Centraal